Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Wally and Whiz ApS
Rugmarken 35A
3520 Farum
Danmark

CVR-nummer: 36 50 50 60
E-mail: hej@wallyandwhiz.dk
Etableringsdato: 29.01.2015

 

Sådan handler du hos os

  1. Gå på opdagelse i vores spændende univers på www.wallyandwhiz.dk.
  2. Find den eller de varer, du ønsker. Læg dem i kurven og gå derefter til kassen.
  3. Indtast din mailadresse samt navn og leveringsadresse.
  4. Vælg ønsket leveringsmetode.
  5. Vælg ønsket betalingsmåde.
  6. Godkend vores handelsbetingelser.
  7. Dobbelttjek dine kontaktoplysninger. Vær OBS på korrekt e-mailadresse og leveringsadresse.
  8. Godkend herefter købet.
  9. Når købet er gennemført, vil du modtage en bekræftelse på din bestilling på e-mail.

Alle priser er inkl. moms og øvrige afgifter. Alle aftaler indgås på dansk og efter dansk lov, når du handler på www.wallyandwhiz.dk.

Har du spørgsmål til overstående, kan du sende en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk.

 

Betaling

Du kan anvende følgende betalingsløsninger på www.wallyandwhiz.dk:
Mobilepay, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Maestro, Apple Pay og Google Pay.

Der opkræves ikke gebyr ved betaling på www.wallyandwhiz.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra lageret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK).

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er gennemført.

Der er ikke refusion af moms, når der sendes til lande uden for EU.

 

Fragtpriser

Levering i Danmark
Pakker til adresser i Danmark sendes med DSV/GLS.
Pris for levering til pakkeshop: 39 kr.
Pris for levering til erhvervsadresse: 39 kr.
Pris for levering til dansk privatadresse: 59 kr.
Fri fragt ved køb over 349 kr.

Levering til EU-lande
Pakker til adresser i EU-lande sendes med GLS.
Pris for levering: 79 kr. / 10,60 EUR
Fri fragt ved køb over 365 kr. / 49 EUR

Levering til lande uden for EU
Pakker til adresser i lande uden for EU sendes med DHL.
Pris for levering i lande uden for EU varierer afhængigt af modtagerland. Du kan se din pris ved checkout.
OBS: Alle omkostninger i forbindelse med lokal toldafregning skal betales af pakkemodtageren.

 

Leveringstid

Bestilling på hverdage
Bestiller du på hverdage inden kl. 12 pakkes og afsendes bestillingen så vidt muligt samme dag eller senest dagen efter. Fra bestillingen er afsendt til den leveres hjemme hos dig, til en erhvervsadresse eller til en pakkeshop i nærheden af dig, går der typisk 1-2 hverdage i Danmark. Uden for Danmark går der typisk 2-4 hverdage. 

Bestilling fra fredag efter kl. 12 til og med søndag
Bestiller du fredag efter kl. 12 eller i weekenden/på helligdage, pakkes og afsendes bestillingen så vidt muligt den følgende hverdag. Fra bestillingen er afsendt til den leveres hjemme hos dig, til en erhvervsadresse eller til en pakkeshop i nærheden af dig, går der typisk 1-2 hverdage i Danmark. Uden for Danmark går der typisk 2-4 hverdage. 

Bemærk: I særligt travle perioder, ved akut sygdom i vores pakkeri, ved interne pakkehåndteringsproblemer hos en af vores samarbejdspartnere, der står for transport og levering, eller lignende, kan længere leveringstid forekomme. 

Har du spørgsmål til leveringen af din pakke, kan du sende en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk.

 

Track & trace

Levering i Danmark
Så snart din pakke er på vej til dig, vil du modtage en e-mail med et trackingnummer fra DVS/GLS. Og når din pakke er leveret på den valgte adresse – til en privat- eller erhvervsadresse eller til en pakkeshop i nærheden af din adresse – modtager du endnu en e-mail fra DSV/GLS. Denne gang er det en bekræftelse på, at din pakke nu er leveret.

Levering uden for Danmark
Så snart din pakke er på vej til dig, vil du modtage en e-mail med et trackingnummer fra DVS/GLS. Og når din pakke er leveret på den valgte adresse – til en privat- eller erhvervsadresse eller til en pakkeshop i nærheden af din adresse – modtager du endnu en e-mail fra DSV/GLS. Denne gang er det en bekræftelse på, at din pakke nu er leveret.

Vær opmærksom på at ved levering uden for Danmark kan levering af din pakke ske ved hjælp af en underleverandør, og da vil du modtage en e-mail med bekræftelse på, at din pakke nu er leveret fra den pågældende underleverandør.

Ydermere gør vi opmærksom på, at det i visse lande endnu ikke er muligt at benytte pakkeshops. Her vil din pakke som udgangspunkt blive leveret til din hjemmeadresse.

Har du spørgsmål til trackingnummer, sporing, etc., kan du sende en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk. 

 

Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb
Wally and Whiz tilbyder i overensstemmelse med dansk lovgivning 14 dages fuld returret gældende fra den dag, du modtager varen. Du skal derfor inden 14 dage fra modtagelsen af varen gøre opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb. Det gør du ved at sende en e-mail med teksten ”RETUR” i emnefeltet til hej@wallyandwhiz.dk. E-mailen skal indeholde navn og adresse på modtager af varen samt bankkontooplysninger, og du skal tydeligt gøre opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde dit køb blot ved at nægte at modtage varen.

Returnering
Du skal sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du står selv for at afholde alle direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til vi modtager varen. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varen.

Du skal sende varen til:
Wally and Whiz ApS  
Att: Kundeservice  
Rugmarken 35A
3520 Farum
Danmark

Du kan også aflevere den personligt på ovenstående adresse. I givet fald bedes du lave en aftale på forhånd ved at sende en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk.

Penge retur
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har betalt for varen minus returomkostninger, retur. Det sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget varen retur, og såfremt ovenstående krav er overholdt. Såfremt varens værdi er forringet, forbeholder Wally and Whiz sig retten til at reducere returbeløbet tilsvarende.

OBS: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationer

Når du handler på www.wallyandwhiz.dk, har du efter købeloven 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd eller placering. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Send hurtigst muligt en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk. Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Returnering
Du skal sende varen retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi står for udgiften ved returforsendelsen, og du skal kontakte os for at få en betalt fragtlabel. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til vi modtager varen.

Du kan også selv sende varen til:
Wally and Whiz ApS  
Att: Kundeservice  
Rugmarken 35A
3520 Farum
Danmark

Du kan også aflevere den personligt på ovenstående adresse. I givet fald bedes du lave en aftale på forhånd ved at sende en mail til hej@wallyandwhiz.dk.

Penge retur
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis det fulde beløb inklusiv (rimelige) fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for dine fragtomkostninger, så vi kan refundere disse.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du sende en e-mail til hej@wallyandwhiz.dk.

Skulle det ikke lykkes os at finde en løsning, som du er tilfreds med, kan du indgive en klage til:

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby

E-mail: kfst@kfst.dk
Tlf. 41 71 50 00

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal – den er dog primært henvendt til dig, der er bosiddende uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.